Är det dags att rekrytera?

Ska du rekrytera? Har du en massa frågor? Många av svaren finns på olika platser på hemsidan, men här hittar du dem snabbare. Har du ytterligare någon fråga? Tveka inte att kontakta oss. Vi hoppas på ett samarbete tillsammans med dig!

Kontakta Oss

9 vanliga frågor när du ska rekrytera!

Rekryterar ni inom hela landet?

Rekryterar ni inom hela landet?

Där du är verksam där finns vi ! Göteborg är vår homebase, men vi tar oss an uppdrag i hela Sverige. Avstånd är inga problem för oss i dagens digitaliserade samhälle. även om vi alltid försöker träffas IRL någon gång i varje rekrytering. Det gäller både kund och kandidat.

Vi arbetar 24/7 så länge det krävs. Allt för ett lyckat samarbete med dig. På så sått kan vi leverera ett antal kandidater till er på kort tid. Detta har vi som en styrka och fördel när vi hjälper dig att rekrytera. Vi har alltså inga problem att sätta igång på kort varsel. Vi ser inga problem, bara möjligheter.

Vad händer om rekryteringen inte blir rätt?

Vad händer om rekryteringen inte blir rätt?

Ibland blir det inte som man tänkt sig. Hur mycket research ni än gjort om varandra så kan det ändå vara något som gör att matchningen inte passar. Då måste ni båda känna att det faktiskt kan hända, att det faktiskt är ok och fatta beslutet gemensamt.

Då kommer vår trygg – kund garanti in. Som innebär att vi gör en ny sökning, utan kostnad under garantitiden. Obs, gäller ej omorganisation eller liknande utan en ny rekrytering till samma tjänst. Vi tar oss även an kandidaten igen för bästa kandidatupplevelse. För ett fortsatt samarbete i nästa rekrytering.

Kan ni hjälpa till med interim lösningar också?

Kan ni hjälpa till med interim lösningar också?

Vi har lösningar på allt vad du behöver hjälp med. Vi har många erfarna kandidater till de flesta befattningar. Dessa är även intresserade utav kortare uppdrag. Som konsulttjänster, behovsanställningar eller vad ert behov kan vara. Det kan vara alltifrån säljare, butikschef till KAM och verksamhetsansvarig.

Är du i uppstart av nytt företag och behöver tillfällig hjälp? Ny butik? Förväntad tillfällig hjälp? Försäljningsökning? Semester? Sjukskriven? Förädraledighet? Ni står för behovet, vi löser det!

 

Varför ska jag använda RetailWork när jag ska rekrytera?

Varför ska jag välja RetailWork när jag ska rekrytera?

Vi är det lilla rekryteringsföretaget med den stora personliga prägeln. Vi strävar efter lika nöjda kunder som kandidater. Detta genom snabb process, hög tillgänglighet och bra service. Men vi månar också om snabb återkoppling och noggrann uppföljning.

Vi har en lång och gedigen erfarenhet utav rekrytering, sälj & service inom retail. Vi har lätt för att förstå ditt behov och hjälpa dig med effektiva och prisvärda lösningar. för visst vill du lägga din främsta tid och pengar på din försäljning? Vi är noga med bästa service och leverans till er på samma sätt som vi alltid värnar om bästa kandidatupplevelse.

Vi ser människan i varje kandidat, som kan vara en nuvarande eller blivande kund hos er. Likaväl som en viktig spelare i vår nästa rekrytering.

Kan jag påverka priset på min rekrytering?

Kan jag påverka priset på min rekrytering?

Det kan du absolut! Vi anpassar våra tjänster efter ert behov och er budget. Vi sätter ihop ett paket utifrån de delar ni vill ha hjälp med. Det kan tex vara endast som headhunter. Att hitta ett visst antal kandidater, där ni själva tar fortsatt kontakt. Gör urval och sitter med intervjuer. Eller om ni vill ha hjälp med hela processen, där kan ni ändå påverka priset genom att välja om ni vill ha tester eller inte. Ni kan alltså själva lägga upp vilken hjälp ni vill ha utav oss när ni ska rekrytera.

Vi är ett litet företag som håller nere våra kostnader. Vi har inget kontor med hög hyra. Vi jobbar ute på fältet som coworkers. Samtidigt som vi kan sköta det mesta via nätet. Vi tänker både miljö och pengar vid resor och väljer tåg framför flyg. Kollektivt framför bil. Alltså håller vi i plånboken. Det är därför vi kan ge dig bästa pris.

 

Hur lång tid tar en rekrytering?

Hur lång tid tar en rekrytering?

När du ska rekrytera är det viktigt att börja med en tidsplan. Hur lång tid varje moment beräknas att ta. Det som tar mest tid i anspråk är själva search arbetet. Att som headhunter hitta och attrahera ett rätt antal kandidater. Tiden här är svår att beräkna, men beror främst på hur gedigen kravprofilen är. Ju mera önskemål, erfarenhet och krav som krävs, desto längre tid. Sedan beror det på hur länge ni vill ha annonsen liggande uppe.

Samtidigt som vi förespråkar att skriva att intervjuer sker löpande och att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi arbetar 24/7 om så behövs för snabbare leverans. Vi kan oftast också sätta igång på väldigt kort varsel. Dock tummar vi aldrig på kravet på kravprofil eller återkoppling. Vi ser inga problem, bara möjligheter.

Hur hittar ni som headhunter kandidater?

Hur hittar ni som headhunter kandidater?

Vi ser till att hålla vårt växande nätverk aktuellt och uppdaterat genom vår närvaro på LinkedIn. Det stora arbetet ligger i att skapa relationer. Att attrahera kandidaten så att de väljer oss som rekryterare. Att vara en headhunter som ser till att kandidaten blir intresserad utav dig. Vi säljer även in företaget, dess visioner och normer. Allt detta för att attrahera kandidaten. För att vi sedan ska kunna hjälpa dig att rekrytera.

 

Hur ser processen ut när jag ska rekrytera?

Hur ser processen ut när jag ska rekrytera?

Kravprofil. Vi börjar uppdraget med att ta fram gällande kravprofil. En väl genomarbetad kravprofil är grunden för en lyckad rekrytering och ska användas som ett styrdokument för hela rekryteringsprocessen.

Tidsplan. För att kunna agera handlingskraftigt och att alla moment får sin tid så är det viktigt att en tidsplan sätts upp.

LinkedIn. Helt uteslutande är den viktigaste marknadsföringskanalen idag sociala medier. Vi jobbar nästan enbart med LinkedIn. Det är här du finns, det är här du syns. Det är här vi finns, det är här vi syns.

Search & Headhunting. Vi arbetar ständigt med headhunting och search. Vi söker aktivt upp, attraherar och connectar med våra kontakter och blivande kandidater. Kravprofilen ligger till grund för ett första urval.

Möte. Vi väljer att kalla till möte istället för intervju. Vill ha dialoger istället för de vanliga frågorna och svaren. Vi vill lära känna våra kandidater och hitta de dolda kompetenserna. Få fram verklighetens framtidsmål. Vi vill skapa innovativa lösningar för att just du ska hitta den perfekta nya medarbetaren. Men samtidigt följer vi noga vår intervjumall. Baserat på kravprofilen för att ha som bedömningsunderlag. Vi är noga med ett professionellt bemötande eftersom det är viktigt för just ert employer branding.. Även vårt.

Tester. Om önskemål finns kan vi erbjuda tester. De tester RetailWork kan tillhandahålla utförs från externt företag på ett professionellt sätt.

Referenser. Vid referenstagning baserar frågor på tidigare möten, dialoger och eventuellt tester. 1-3 referenser beroende på tjänst.

Presentation. Presentation av utvalda kandidater för er. Via mail eller personligt möte. Det kan även vara som en andra intervju. Beroende på tjänst.

Återkoppling. Vi prioriterar uppföljning och har alltid värdefull återkoppling till samtliga kandidater.

Kvalitetsgaranti. I alla rekryteringar ingår en nöjd – kund – garanti. Det innebär att vi under garant tiden står för ny rekrytering kostnadsfritt. Vårt arbete är att att det ska bli absolut bästa matchning för företag och kandidat. Vi vill ju att du ska välja oss även nästa gång du ska rekrytera.

Vilka olika slags yrkesroller rekryterar ni inom?

Vilka olika slags yrkesroller rekryterar ni inom?

Du bestämmer! Vår passion är service & försäljning. Därför nischar vi oss inom denna bransch. Hittar alltså alla förekommande yrkesroller inom försäljning när vi ska rekrytera. Vi anser att du idag behöver ha säljare på nästan alla positioner inom företaget. Detta för att sälja in visioner, idéer, produkter, tjänster mm till alla i hela kedjan. Du behöver vara säljare för att nå ut i allt brus där ute. Men också inom företaget.

Nedan kan du se en lista över titlar som vi rekryterar inom, hämtat från försäljningschefen. Finns inte din titel med? Ställ frågan till oss så vi får möjligheten att hjälpa dig med din rekrytering.

  • Account Manager
  • Account Executive
  • Affärsutvecklare
  • Affärsutveckling
  • After Sales Manager
  • Bilsäljare
  • Business Area Manager
  • Business Developer
  • Butikssäljare
  • Client Director
  • Contract Manager
  • District Sales Manager
  • Export Manager
  • Export Sales Manager
  • Fastighetsmäklare
  • Företagssäljare
  • Företagsrådgivare
  • Försäljning
  • Försäljning & Konsultation
  • Försäljningsdirektör
  • Försäljningsingenjör
  • Head of Sales
  • Hyresmäklare
  • Innesäljare
  • KAM
  • Key Account
  • Key Account Manager
  • Konsult
  • Kundansvarig
  • Marknadskonsulent
  • Matsäljare
  • Nordisk KAM
  • Nyckelkundsförsäljning
  • Partner Account Manager
  • Principal Account Manager
  • Promotör
  • Regional Försäljningschef
  • Regionchef
  • Representant
  • Rådgivare
  • Sales Advisor
  • Sales Engineer
  • Sales Executive
  • Sales Manager
  • Sales Manager Nordics
  • Sales Represantive
  • Senior KAM
  • Senior Account Manager
  • Senior Sales Manager
  • Senior Sales Represantive
  • Systemsäljare
  • Säljansvarig
  • Säljare
  • Säljare/Projektledare
  • Säljare/Sales
  • Säljkonsulent
  • Technical Account Manager
  • Teknisk Säljare

 

Ska vi starta ett samarbete?

Delar du vår syn på vikten av sälj & service för företaget? Känner du förtroende för vår kunskap och erfarenhet? Fyll i dina uppgifter nedan och skicka. Vill du hellre maila hello@retailwork.se eller ring Anna 0727-202999

Låt oss prata framtid ihop!

9-vanliga-fragor-nar-du-ska-rekrytera | FAQ Hos RetailWork